zondag 29 december 2013

Weekend blog 8

Dit maal een extra lange blog, omdat ik vrijdag in Antwerpen zat en daar niet op Blogger kon.

Vrijdagochtend vertrokken Leon en ik naar Antwerpen. Het was nog mijn verjaardagscadeau. Welliswaar van ongeveer een half jaar geleden. Maar eerder hadden wij allebei geen tijd. Wij verbleven jaar één nachtje in het Ibis hotel. Vanaf het hotel was het drie minuten lopen naar het station. Het was dan nog wel een stukje lopen om echt in het centrum te komen, maar dat was wel te doen. Het miezerde de hele dag en het was koud. Dat was wat minder. Maar dat mocht de pret niet drukken. Wij hebben wat gewinkeld en rond een uur of 2 hadden wij het wel gehad met de kou. Wij zijn naar het hotel gelopen. Dit ging niet zoals gepland, want er was een bommelding op het station. Daardoor moesten wij ver omlopen. Wij hebben ingecheckt en een paar uur doorgebracht op de kamer. Het was een kleine kamer, maar precies genoeg voor twee personen en voor één nachtje. 's Avonds zijn Leon en ik uiteten gegaan bij een Italiaans restaurant. Daarna was er een vuurshow op de grote markt. Het was een slecht uitgevoerde show. De mensen lieten tijdens het jongleren met vuurkegels deze vaak vallen. Na de show zijn wij terug gelopen naar het hotel. Onderweg kwamen wij een MC Donalds tegen. Wij hadden wel zin in iets lekkers en hebben daar ook wat gehaald. Wat nog beter was, was dat wij een kortingsbon kregen van 50% voor de ZOO in Antwerpen. Verder zagen wij in het station een mooie plek om een foto te maken. Dit hebben wij ook gedaan.
 
Het was even twijfelen of wij naar de ZOO zouden gaan. Maar ik vond dat wij deze kans niet konden laten liggen. Uiteindelijk hebben wij 10 euro p.p. entree betaald. Echt een goede deal. Uiteindelijk hebben wij daar ruim vijf uur rondgelopen. Het was echt de moeite waard. Wij hebben een zeeleeuwenshow bijgewoond en nog de voederen van de apen en pinguïns gezien. Wij hebben alle dieren gezien en daar uitgebreid rondgekeken. Leon en ik zijn al een hele tijd niet in een dierentuin geweest en het was ook weer eens leuk om samen te doen. Na de dierentuin zijn wij nog het centrum in gegaan om nog iets te kopen. Ik had al een beetje trek en heb een wafel gekocht met chocolade. Deze was erg lekker. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Wij pakten de tram terug naar de plaats waar wij de auto gratis hadden geparkeerd. Dit ging niet helemaal vlekkeloos, omdat wij niet doorhadden dat wij in de tram zaten die de andere kant opging. Pas op het eindstation kwamen wij erachter dat wij niet goed zaten. Dus wij hebben de hele rit nogmaals gedaan naar het andere einde van de lijn. Wij waren om 19.00 uur thuis. Toen nog een pizza gehaald in de winkel. Wij waren behoorlijk gaar na dat vele lopen, maar het was het waard. Mijn beste verjaardagscadeau ooit.

Zondag: Back to reality. Er stond weer een deadline op de agenda. Ik moest de faalfactoren schrijven voor een actie. Op internet wou ik kijken hoe ik dit moest aanpakken. Er was werkelijks NIETS over te vinden. Na overleg met mijn klasgenootje zijn wij er toch uitgekomen en het is hopen dat het goed is. Ik ben er de hele middag mee bezig geweest. Het moet nu nog worden nagekeken en dan kan ik het versturen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten